Corporate Information

Back to list

We would like to correct our comment on February 7, 2013 here

Correction: Comment in Response to the Asahi Shimbun Article (Pages 1-2 of the Morning Article "TEPCO Provided False Information to the Investigative Panel Appointed by the Parliament" (February 7, 2013)

When the investigative panel appointed by the parliament requested us to allow for the investigation of the inside of the Unit 1 Reactor Building at Fukushima Daiichi Nuclear Power Station, we explained to them that the inside of the building was very dangerous given the extremely high doses of radiation, scattered debris and the possibility of injury and falling due to holes in the floor*.

We admit that we mistakenly stated that the picture of the reactor building cover was taken BEFORE it was installed when we explained of the brightness of the inside of the building from our side. However, the truth is that it was taken AFTER the installation. We deeply apologize for this mistake and strongly assert that it was not in anyway our intention to provide inaccurate information.

Although the inside of the Unit 1 Reactor Building remains dangerous, we will respond sincerely to future investigation requests in consideration of the site conditions.

* During the explanation, a video of the investigation of the same unit performed by TEPCO was shown to the investigative panel appointed by the parliament. A TEPCO worker spent 55 minutes at the site to film the video (about 30 minutes inside of the Reactor Building), and the maximum radiation exposure dose was 9.44mSv.

Apology for the error
A further investigation has revealed that the "when we were asked by the panel" portion of our comment released on February 7, 2013 was incorrect. The explanation was provided from our side. The original comment has been revised to reflect this. We sincerely apologize for the error. (February 11, 2013)

to TOP